«Організація мовленнєво-комунікативної діяльності дошкільнят методом наочного моделювання»
(2 заняття)
МЕТА: підвищити професійну компетентність педагогів в умовах реалізації програми розвитку «Я у Світі»; сприяти поповненню знань про оволодіння дітьми комунікативними конструкціями української мови в процесі використання ситуацій спілкування під час навчально-мовленнєвої діяльності дошкільнят; дати поняття слухачам про те, що спілкування виконує різноманітні функції, а саме: задовольняє соціальні потреби і є обов’язковою умовою становлення мовлення у дітей.
КАТЕГОРІЯ СЛУХАЧІВ СЕМІНАРУ: всі педагоги закладу.
КЕРІВНИК СЕМІНАРУ: вихователь-методист Мостепанюк В.М.
ПОПЕРЕДНЯ РОБОТА: опрацювання педагогами методичної літератури з проблеми моделювання ситуацій спілкування; розробка мовленнєвих ситуацій, які будуть включені в продуктивну або навчально-мовленнєву діяльність дітей під час навчання їх зв’язного мовлення та культури спілкування та виготовлення наочності до них.
1-ше заняття:
1.1. Умови створення ситуацій спілкування для дітей дошкільного віку з навчальною метою.
- «Впізнай своє дитинча», «Готуємо улюблені страви»
- «Складіть ціле»
- «Впізнай за описом»
- «Народне вбрання»
- «У кого який настрій»
- «Складаємо розповіді»
- «Пропозиція»
2-ге заняття:
2.1. Моделювання заняття для дітей молодшого дошкільного віку (5-й рік життя) з використанням методу наочного моделювання на тему: «Весна панує, життя вирує».
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ:
1. Базова програма «Я у світі». Світич, – Київ, 2009.
2. Методичні аспекти реалізації Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у світі», Світич, – К.:-2009.
3. Гончаренко А.М. Розвиток мовленнєвої компетентності старших дошкільників: Навч.-метод. посібник до Базової програми розвитку «Я у Світі» / А.М. Гончаренко. – К.: Світич, 2009. – 160 с.
6. Пахомова Л. Весна панує – життя вирує // Дошкільне виховання. – 2012. - № 5.
Методичні рекомендації
Ситуація спілкування – це сукупність обставин, в яких відбувається взаємодія людей. Мовленнєві ситуації – це ті, що спонукають до мовленнєвої реакції (висловлювання), мовленнєвої взаємодії. Розрізняють природні ситуації спілкування і спеціально створені (навчальні).
1. Організовуючи мовленнєву діяльність дітей в умовах двомовності, вихователям необхідно створювати спеціальні умови:
- вибір діяльності або обставин, в яких має відбутися ситуація;
- визначення комунікативно-мовленнєвого завдання та системи мовленнєвих засобів для забезпечення його розв’язання (ключові слова, висловлювання).
2. Моделювання ситуацій спілкування доцільно використовувати на комбінованих заняттях з мовленнєвої та продуктивно-творчих видів діяльності.
- доцільно почати таке заняття міні-інсценівкою, в якій розігруватимуться різні ситуації спілкування, що трапляються в продуктивній або ігровій діяльності дітей;
- налагодити контакти, спланувати діяльність;
- надати емоційну підтримку дітям в разі невдачі;
- виявляти співпереживання, співчуття і цього вимагати від дітей;
- вчити дітей спілкуватись по діловому, даючи упереджувальні позитивні оцінки, виявляти емоційну підтримку;
- пояснювати дітям умови їх діяльності та правила взаємодії, таким чином пропонуючи їм мовленнєві зразки, комунікативно важливі для налагодження спільної діяльності;
- бути для дітей взірцем ввічливого, доброзичливого спілкування;
- вчити дітей взаємодіяти, обмінюватися творчими ідеями, пропозиціями, доходити спільного рішення, використовуючи для цього засоби української мови;
- формувати, насамперед, культуру спілкування і культуру мови, дбаючи про оволодіння дітьми комунікативними конструкціями рідної мови.
Коментарi