Поради батькам, як навчити не повчаючи...

Якщо ваш малюк — бешкетник, який часто по­трапляє в халепи, робить усе «навпаки», але вод­ночас дуже любить казки, то ці поради — для вас!

/Files/images/psiholog/redebok-chitaet-knizhku.jpg

1. Сучасні діти — активні, жваві, нетерплячі, ло­гічно мислять, нестерпно ставляться до нака­зового, повчального тону — їх мислення слід підводити до самовисновків, до того ж дитину необхідно запевнити, що рішення ухвалює саме вона, а казковий сюжет і буде тим шляхом, що приведе до дитячого самовисновку.

2. Читаючи або розповідаючи казку, робіть це емоційно, щоб дитина відчула, як ви пережи­ваєте, або навіть уважала, що ви також були там. Нехай співчуває і героям казки, і вам!

3. Подавайте час від часу на розсуд дитини казку, змінюючи її сюжет, використовуючи елементи сучасності. (Наприклад, у Червоної Шапочки в кишеньці виявився мобільний телефон або вона до бабусі поїхала на скутері; семеро козе­нят грали в комп'ютерні ігри і не одразу почу­ли, що до них стукають, а коли почули, то за­вдяки домофону та камері спостереження зро­зуміли, що це — Вовк, і не відчинили йому.)

4. Змінюйте характери героїв, їх імена. Напри­клад, Попелюшка була злою і ледачою, а се­стри і мачуха — працелюбними та добрими; Колобок не покотився по доріжці, а пострибав по східцях і став Квадрабоком, зустрів друзів Ромбобока, Трикубока, Овалобока, Прямобока (закріплення геометричних фігур).

5. Мами переглядають серіали, а гадаєте дитині не сподобається казка-серіал? Оберіть улюбле­ну казку і розповідайте її щоденно, створюйте разом з дитиною, вигадуючи нові ситуації, пе­реплітаючи її зміст з іншими казками, уводячи нових казкових персонажів тощо.

6. Ознайомте з правилами безпеки життєдіяль­ності невимушено, на розумових висновках, дояких дитину підведете саме ви, з допомогою її Величності Казки.

Наприклад, бабуся пекла Колобка й опеклася (пригадати правила першої допомоги при опіках.) У казці «Ріпка» герої тягнуть ріпку, аж рап­том — дим над хатинкою. Звідки він? Малюк повинен дібрати варіанти і відповіді на них, як ось: онучка прасувала одяг, коли її покликала бабуся, не вимкнула праску — виникла поже­жа... (перевіряємо знання дитиною екстрених номерів та правила поведінки у разі пожежі). Чому Марійку та Червону Шапочку мами від­пустили самих до лісу? Як слід орієнтуватися в лісі, коли загубилися?

Мишенята з казки «Колосок» з'їли незнайому ягідку чи гриб, або їх укусила комаха — як по­водитися Півнику? (Правила першої допомоги при отруєннях та укусах.) Чому Оленка та Іванко не послухалися бать­ків і не залишилися вдома? Як слід поводитися в подібних ситуаціях? Як би ти повівся? (Пра­вила поведінки, коли ти сам удома.)

7. Запропонуйте дитині переповісти казку від імені улюбленого персонажа і не обмежуйте його фантазію у вигадуванні подій, нехай Зай­чик перетвориться на Супермена!

8. Читайте, розповідайте дітям частіше, вигадуй­те разом з ними. Це зблизить вас з малюком, привчить його мислити, у складних ситуаціях навчитися брати до уваги ті рішення, які ухва­лили вигадані (разом з вами) казкові персона­жі, а бешкетник перетвориться на особистість, яка вміє розмірковувати.

Перетворіть казку на вашу спільну діяльність з дитиною!

Кiлькiсть переглядiв: 512

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.