Моніторинг якості освіти проводиться у порядку, передбаченому Законом України "Про освіту" та Порядком проведення моніторингу якості освіти, затвердженим наказом МОН України 16.01.2020 р. №54.
Інформація
про результати атестації робочих місць Шосткинського закладу дошкільної освіти №10 управління освіти Шосткинської міської ради
(додаток до наказу від 05.09.2019№ 81-ОД «Про атестацію робочих місць в закладі»)
На виконання плану роботи та для забезпечення належних умов для організації освітньо-виховного процесу, підпорядкування розвивального предметно-ігрового середовища інтересам дітей і створення умов для розвитку дітей раннього, молодшого і старшого дошкільного віку відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 11.09.2002 № 509 "Про затвердження Типового переліку обов’язкового обладнання навчально-наочних посібників та іграшок у дошкільних навчальних закладах", та методичних рекомендацій від 18.07.2008 № 1/9-470 "Підбір і використання іграшок для дітей дошкільного віку в дошкільних навчальних закладах" комісією у складі:
1. Пирогова А.М. – директор ЗДО №10, голова комісії;
Члени комісії:
2. Данченко С.І. – вихователь-методист,
3. Сапегіна О.П. – практичний психолог, голови ПК,
4. Денисюк Н.А. – завгосп,
5. Пасічна К.О. – вихователь,
6. Свербейкина Н.М. - старша сестра медична,
7. Пурис Л.М. – кастелянка,
з 23.09.19. по 27.09.19. було проведено атестацію робочих місць. Атестація робочих місць відбувалась у 2 етапи:
- аналіз документації;
- огляд стану групових приміщень.
Попередньо працівники груп отримали підготовлені анкети Атестації робочих місць, де визначені параметри перевірки готовності груп до нового навчального року відповідно віку дітей, насичення розвиваючих осередків груп. Оглядом та оцінкою були охоплені музична зала (музичні керівники Василенко Т.Є.), спортивна зала (вихователь з фізичної культури Васильковська В.Ф.), кабінет вчителя-логопеда Троєкурової А.С. і практичного психолога Сапегіної О.П. 10 вікових груп:
№ з/п | Назва групи | Вік дітей | Вихователі | Помічник вихователя |
1. | Зернятка | Ранній вік | Науменко О.В., Мозольова Н.М. | Неруш С.В. |
2. | Капітошки | молодший дошкільний вік (4 рік життя) | Дмитрієва О.І., | Сергієнко В.М. |
3. | Сонечко | молодший дошкільний вік (4 рік життя) | Бухановська Т.В., Осипенко О.В. | Холявко Н.І. |
4. | Непосидьки (з вадами мови) | Старший дошкільний вік (6 рік життя) | Морозова О.С., Козловська В.В. | Колода М.І. |
5. | Бджілки | Старший дошкільний вік (6 рік життя) | Забловська І.В. | Сюріна Н.М. |
6. | Дзвіночки | молодший дошкільний вік (4 рік життя) | Заярна О.П., | Литвиненко Х.М. |
7. | Рукавичка(з вивченням англійської мови) | Молодший дошкільний вік (4 рік життя) | Царенко М.П. | Мартинова Т.М. |
8. | Промінчики (інклюзивна група) | середній дошкільний вік (5 рік життя) | Матвієнко Н.В., Пилипенко Н.В. | Кожедуб С.А. |
9. | Ромашка | Старший дошкільний вік (6 рік життя) | Демирчан Л.О., Мозольова Н.М. | Зубенко Н.М. |
10. | Розумасики | середній дошкільний вік (5 рік життя) | Пасічна К.О., Осипенко О.В. | Неруш Д.М. |
Аналіз самооцінки педагогів та реальної підготовки колективу до атестації робочих місць показав, що в цілому педагогічний колектив та обслуговуючий персонал спільно з батьками провели значну роботу в групових приміщеннях та по та кабінетах.
Наповнення осередків (центрів) здійснюється відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 11.09.2002 № 509 "Про затвердження Типового переліку обов’язкового обладнання навчально-наочних посібників та іграшок у дошкільних навчальних закладах", та методичних рекомендацій від 18.07.2008 № 1/9-470 "Підбір і використання іграшок для дітей дошкільного віку в дошкільних навчальних закладах".
До нового навчального року в оснащенні групових приміщень відбулися зміни:
§ В групі «Зернятка» виготовлено: пальчиковий театр з фетру «Будиночок казок», гра з фетру «Безпечний будинок», макети «Домашні та дикі тварини», дидактичні ігри «Одягнемо ляльку», «Вчимося ходити», «Мами і дитинчата», «Що вродило на городі?»,, «Склади ціле». Обладнано: ігрові зони: «Кухня», «Рядження», «Сенсорний куточок», «Сухий басейн», «Бібліотека». Придбано: мольберт, дидактичні ігри, розвивальні ігри для дітей 3-х років: «Що за звір?», «Знайди зайве», «Знайди дитинчатам маму», кубики різної величини, конструктор, пірамідки.
§ В групі «Бджілки» обладнано: куточки «Безпека дорожнього руху», «У бабусі на подвір’ї», «Усамітнення», «Емоції», експериментальну лабораторію. Придбано: модулі «Магазин», «Перукарня», дидактичні ігри «Підбери за формою», «Зоолото».
§ В групі «Дзвіночки» виготовлено: куточок емоцій, дидактична гра «Скарбничка природи», настільні театри до казок, дидактична гра «Де, куди, звідки?», прикраси для групи відповідно до пори року. Обладнано: стенд «Склад числа». Придбано: меблі «Куточок природи», нові книжки в «Бібліотеці», іграшковий посуд, кубики-конструктор, настільно-друковані ігри «Абетка», «Лото», «Овочі», «Цифри», «Асоціації», «Чарівний ліс», «Логічний ланцюжок», «Професії».
§ В групі «Непосидьки» виготовлено: додаткові набори коректурних таблиць, набори роздаткових матеріалів для кожної дитини. Обладнано: куточок сюжетно-творчої діяльності, куточок для розвитку дрібної моторики, куточок усамітнення. Придбано: нові дитячі книжки для читання, настільні ігри, палички Кюїзенера. Планується: придбати, блоки Д’єнеша, конструктор «LEGO Duplo», набори для конструювання.
§ В групі «Ромашка» виготовлено: дидактичні ігри: «Що в компот, а що у борщ?», «Підбери за формою», матеріал для прикрашення групи в різні пори року: роздатковий матеріал для використання на заняттях з математики. Обладнано: куточок для самостійної художньої діяльності та куточок книги, групову кімнату столами та стільчиками. Придбано: набори для лічби на кожну дитину, методичну літературу за віком та настільно-дидактичні ігри.
§ В групі «Промінчики» виготовлено: розвивальну гру «Чарівна квітка». Придбано: куточок «Наші малюнки», конструктори для дітей, іграшки.
§ В групі «Сонечко» виготовлено: малорухливі ігри «Кому що потрібно?», «Птахи». Придбано: модуль «Кухня», розвивальні ігри «Знайди маму малюка», «Склади машину за розміром», «Підбери за кольором», «Склади тваринку» (пазли), кубики: «Підбери за формою, кольором», «Зроби метелика, полуничку, грушу (шнурівка); художня література за віком.
§ В групі «Розумасики» виготовлено: демонстраційний та роздатковий матеріал для занять з математики. Обладнано: куточок сенсорного виховання. Придбано: дидактичні ігри для розвитку логіки, мовлення та дрібної моторики рук (15 найменувань), шнурівки (4 шт.), конструктор Лєго, іграшки «транспорт», набори «Лікарня», «Кухня».
§ В групі «Капітошки» виготовлено: зразки для роботи гуртка «Паперові фантазії», макет «Українське подвір’я», зібрані лікарські рослини для гри в аптеку. Обладнано: міні-кабінет, куточок «Безпека дорожнього руху», куточок для настільних ігор та куточок усамітнення. Поповнено: міні-музей «Намиста». Придбано: книжкова полиця, дидактичні і настільні ігри, книжки на різну тематику.
§ В групі «Рукавичка» виготовлено: куточок для вивчення англійської мови та інформація для вивчення англійської мови у батьківському куточку, економ-гру «Комунальні послуги», «Супермаркет», «Добрий день, я прийшов!». Обладнано: ігрові зони, оновлено український куточок, поповнено тематичними книжками куточок книги, куточок усамітнення та рядження, виготовлено підбірку різноманітних видів театру. Придбано: дидактичні посібники, настільно-друковані, дидактичні ігри.
§ В спортивній залі закладу виготовлено: доріжки масажні для вправ (стоп ніг), кільцекиди (4 шт.), іграшки, тазик для ігор з водою, тканина для загальнорозвиваючих вправ «Квітка», дерев’яні бруски для ходьби, ігровий матеріал для дихальних вправ. Обладнано: батьківський куточок, куточок «Фізкультурні цікавинки», куточки гуртків «Чарівний світ театру», «Школа м’яча». Придбано: м’ячі (4 шт.), годинник настінний, стрічки, рамки для фото, клейка стрічка для орієнтування під час шикування, аромолампа. Планується: придбати м’ячі резинові для вправ і ігор, ракетки для бадмінтону, кубики пластмасові для загальнорозвиваючих вправ, палиці, масажні м’ячики, килимок для вправ з профілактики плоскостопості.
§ В кабінеті вчителя-логопеда та практичного психолога виготовлено: дидактичні ігри: «Диференціація звуків», «Четвертий зайвий», пазл «Фрукти»; розвивальні ігри «Картинки-половинки», «Метелики», «Контурні малюнки», «Що робить?», «Четвертий зайвий», «Мій, моя, моє, мої», «Предмети з сюжетів», «Предмет – число», нейропсихологічну гру «Спробуй повтори». Обладнано: поличку для розвивального матеріалу; куточок для розвитку дрібної моторики руки. Придбано: методичну літературу «Мовленнєва картка з картинками», «Виправлення вад мовлення» А.Я. Малярчук, «Маленьким щебетунчикам» (логопедичні завдання для занять з дітьми 5-6 років), альбом з розвитку мовлення, В.С. Володіна «Мовленнєвий розвиток старших дошкільнят, наочний матеріал; прищіпки для гри «Метелики», 2 м’ячі для розвитку дрібної моторики руки. Планується: придбати дидактичні ігри на диференціацію звуків, абетку, стіл для групових занять; м’ячики, кільця та браслети для су-джок терапії, балансири для розвитку координації та загальної моторики, дерев’яні шпателі для розвитку дрібної моторики руки та тренування довільної поведінки.
§ В кабінеті музичних керівників: виготовлено прикраси для проведення осінніх розваг, великі об’ємні сніжинки та гірлянди для новорічних світ.
§ Під час атестації робочих місць, вихователі презентували предметно-ігрове насичення груп, обладнання за освітніми лініями, демонстрували та акцентували увагу членів атестаційної комісії на новому обладнанні, нових дидактичних посібниках, тематичних теках методичних розробок за освітніми лініями, нових елементах в оформленні та декору групових приміщень, роздягалень тощо.
Найкраще презентували свої групи вихователі: Морозова О.С., Козловська В.В., Науменко О.В., Бухановська Т.В., Забловська І.В., Демирчан Л.О., Заярна О.П., Дмитрієва О.І, Царенко М.П..
З метою створення умов для занурення особистості у спеціально організоване предметно-просторове середовище до початку нового навчального року майже в кожній групі були створені міні-музеї одного предмета, а саме:
№ з/п | П.І.Б. вихователя | Міні –музей одного предмета |
1. | вихователі Морозова О.С., Козловська В.В. | «Музей гудзика» |
2. | вихователь Демирчан Л.О., Мозольова Н.М. | «Музей ложки» |
3. | вихователь Пилипенко Н.В | «Музей кришки» |
4. | вихователі Забловська І.В. | «Музей ялинкової іграшки» |
5. | вихователі Дмитрієва О.І., Бухановська Т.В., Осипенко О.В. | «Музей намиста» |
6. | вихователі Заярна О.П. | «Музей української хустки» |
7. | вихователь Пасічна К.О. | «Музей тканини» |
8. | вихователі Матвієнко Н.В. | «Музей українського рушника» |
9. | вихователі Царенко М.П. | «Музей годинників» |
10. | вихователь Науменко О.В. | «Музей тварин» |
Проте типовою рекомендацією для всіх педагогів є:
- чітко визначити головну мету роботи міні-музею;
- розбити експонати на розділи;
- продовжити роботу по збору експонатів,
- продовжити роботу по розробці тематики і змісту екскурсій і занять для ознайомлення дітей з експонатами;
- працювати над створенням каталогу експонатів.
В кожній віковій групі оновлено етнографічні осередки. Найкращими виявились в групах «Ромашка», «Непосидьки», «Рукавичка».
В кожній віковій групі насичені Осередки навчальної діяльності: збагачені атрибутами, які спрямовані на розвиток у дітей пізнавальних та психічних процесів, в наявності сучасний демонстраційний та роздатковий матеріал виробників спеціалізованих посібників, книги, картини, роздаткові схеми для математики та грамоти.
З метою формування елементарних математичних уявлень, осередки забезпечені матеріалами по ознайомленню з цифрами, числовими множинами, просторовими, часовими поняттями, поняттями розміру і об’єму. У групах в достатній кількості є: різноманітні розмальовки, парні картки, площинні лабіринти, схематичні годинники, стрічки, смужки різної довжини і ширини, умовні мірки, різні ємності, предмети для вимірювання об’єму і ваги тощо,наявні матеріали для навчання дітей елементів грамоти та письма: зображення букв, моделі речень, алфавіт, магнітні абетки, таблиці, схеми, тощо. В групах дітей 5 року життя та 6 року життя є зошити на кожну дитину, які рекомендовані Міністерством освіти та науки України для підготовки руки дітей до письма.
В Природознавчих осередках відсутні мешканці як такі: папуги, канарки, хом’яки, тощо, крім групи «Непосидьки» (черепаха).
У природознавчому осередку розміщені календарі природи (погоди), де діти відмічають погодні зміни, пору року тощо. У всіх групах це сучасні календарі виробничого ґатунку.
Етнографічні осередки – представлені українською національною символікою виробничого ґатунку, доповнені ляльками в національному вбранні, вишитими рушниками, портретами Т.Шевченка, Л.Українки, традиційними українськими іграшками, витворами декоративно-вжиткового мистецтва, дидактичними іграми, але їх потрібно доповнити ілюстраціями з історією рідного міста тощо.
В поточному навчальному році були оновлені (придбані у виробників поліграфічної промисловості, що виготовляють цю продукцію) куточки для батьків.
В групах дітей старшого дошкільного віку: «Ромашки», «Непосидьки», «Бджілки» поки що відсутні інформаційні стенди для батьків «Портрет дошкільника напередодні шкільного життя».
В спортивній залі здійснено ревізію обладнання та ігрових атрибутів, зала підготовлена для проведення фізкультурно-оздоровчої роботи.
Актуальною залишається робота щодо подальшого поповнення спортивних осередків, зокрема визначеною кількістю м'ячів різних розмірів (див. визначені параметри насичення осередків груп), масажними доріжками, скакалками, хусточками, стрічками, шнурами, прапорцями, кубиками пластмасовими, індивідуальними килимками тощо.
Вихователям середніх та старших груп рекомендовано дообладнати комп’ютерні куточки.
Окремо за віком дітей слід звернути увагу на придбання чи поповнення:
· Для дітей раннього віку – придбання іграшок для розвитку дихання, поповнення ігрового осередку за визначеними параметрами, озвучених іграшок, ігрового обладнання для сюжетно-рольових ігор.
· Для дітей молодшого дошкільного віку - ігрового обладнання для сюжетно-рольових ігор, настільно-друкованих ігор сенсорного спрямування, дрібної моторики та пізнавальних психічних процесів, насичення до театралізованих ігор відповідно визначених параметрів.
· Для дітей старшого дошкільного віку - ігрового обладнання для сюжетно-рольових ігор, натільно-друкованих ігор з розвитку дрібної моторики, логічного мислення та пізнавальних психічних процесів, ігор математичного, економічного, природничого змісту, ігрових тематичних макетів, насичення до театралізованих ігор відповідно визначених параметрів.
ВИСНОВКИ
Педагоги закладу забезпечують цілісність педагогічного процесу та сприяють у дотриманні правових, санітарно-гігієнічних, естетичних умов освітнього простору, які позитивно впливають на дітей, батьків.
У всіх групах створений позитивний психологічний клімат між усіма учасниками освітнього процесу. Відзначається доцільністю створений розвивальний простір, що дає можливість дітям почуватися комфортно в дошкільному закладі. Значної уваги педагогами надається позитивно-емоційному навантаженню в усіх осередках групи.
Вихователі, враховуючи вік дітей, самостійно обирають наповнення, розміщення, способи використання, комфорт і безпеку предметно-розвивального середовища.
Розвивальний простір у дошкільних навчальних закладах створений відповідно до смаків і настрою.
РЕКОМЕНДАЦІЇ
На підставі зазначеного вище пропонується:
1. Відзначити якісну підготовку до нового навчального року вихователів: Козловської В.В., Демирчан Л.О., Морозової О.І., Бухановської Т.В., Науменко О.В., Забловської І.В., Заярної О.П., Дмитрієвої О.І., помічників вихователів: Холявко Н.І., Зубенко Н.М., Колоди М.І., Сюріної Н.М., Одноліток С.С.
2. Вихователям всіх груп:
2.1. До 31.10.19р. ще раз переглянути наповнюваність ігрових осередків у відповідності до визначених параметрів та скласти план заходів по наповнюваності ігрових осередків ігровими атрибутами відповідно до орієнтовних пропозицій щодо насичення та за вимогами програми розвитку дітей від 2-х до 7 років «Дитина»
2.2. До 11.10.19. – всю стендову інформацію для дітей розташувати на рівні очей дітей.
2.3. До 01.11.19 р. – здійснити ревізію виносних іграшок на вулицю (оновити, поповнити), естетично оформити місце зберігання виносних іграшок.
2.4. До 01.11.19 р. – оптимізувати роботу в міні-музеях.
2.5. Продовжити роботу:
· по насиченню міні-музеїв одного предмету та створенню каталогу експонатів; продовжити роботу по розробці тематики і змісту екскурсій і занять для ознайомлення дітей з експонатами;
· по систематизації інформаційних та практичних матеріалів в тематичні теки за пріоритетним напрямком роботи груп, за інноваційними технологіями, що впроваджуються в роботу та освітніми лініями БКДО;
· по обладнанню куточків усамітнення;
· по поповненню інвентарем та обладнанням природознавчих осередків щодо організації господарсько-побутової праці та праці в природі.
· сезонними об’єктами природи для довготривалих спостережень.
· по наповненню етнографічних осередків відповідно до програмних вимог та з метою формування у старших дошкільників уявлення про інші нації, народи, етнічні меншини, які мешкають у різних країнах, виховання толерантного ставлення до інших культур і традицій,розмістити в етнографічних осередках ляльок у національному вбранні; доповнити книгами, ілюстраціями, з історією рідного міста.
2.6. Вихователям груп дітей старшого дошкільного віку до 11.11.19 р. оформити для батьків інформаційні стенди «Портрет дошкільника напередодні шкільного життя».
3. Музичному керівнику Василенко Т.Є. до 11.11.19 р. оформити інформаційні стенди для батьків щодо порад з естетичного чи музичного розвитку дітей.
4. Помічникам вихователів груп:
4.1. До 11.10.19. оновити маркування спецодягу, посуду, інвентаря.
5. Старшій сестрі медичній Свербейкиній Н.М. до 11.10.19. повторно перевірити санітарний стан приміщень в групах, де були зауваження.
Інформація про результати
моніторингу рівня сформованості компетенцій дошкільників за освітньою програмою від 2 до 7 років «Дитина»
в 2018-2019 навчальному році
Моніторинг рівня сформованості компетенцій дошкільників за освітньою програмою від 2 до 7 років «Дитина» змісту дошкільної освіти в групах дошкільного віку проводився вихователем-методистом Світланою Данченко за вибірково складеними критеріями і завданнями, вихователями груп: «Сонечко» (4-й рік життя), «Рукавичка» (4-й рік життя), «Промінчики» (4-й рік життя), «Розумасики» (4-й рік життя), «Ромашка» (5-й рік життя), «Бджілки» (5-й рік життя), «Капітошки» (6-й рік життя), «Дзвіночки» (6-й рік життя), «Непосидьки» (6-й рік життя).
В ході психолого-педагогічного обстеження на кінець 2018-2019 навчального року було охоплено 130 дітей, що склало 60 відсотків. В ході діагностики використовувались здебільшого індівідуальні форми роботи з ддошкільниками, частково застосовувались фронтальні форми робати. Методом спстереження за різноманітною діяльністю дітей, індивідуальних бесід з ними, аналізу продуктів і результатів діяльності, діагностичних індивідуальних завдань, визначався рівень засвоєння дітьм програмних вимог. Зведені результати свідчать про наступне:
№ з/п | Вікова група | Всього дітей | Всього обстежено | Кількість дітей з високим рівнем з числа обстежених | Кількість дітей з достатнім рівнем з числа обстежених | Кількість дітей з середнім рівнем з числа обстежених | Кількість дітей на рівні формуванн я з числа обстежених |
1. | «Сонечко» (4-й рік життя) | 15 | 13 | 0 | 6,2% | 70% | 23,8% |
2. | «Рукавичка» (4-й рік життя) | 11 | 10 | 6% | 60% | 30% | 4% |
3. | «Промінчики» (4-й рік життя) | 15 | 13 | 14% | 40% | 32,4% | 13,6% |
4. | «Розумасики» (4-й рік життя) | 16 | 14 | 18,6% | 56,8% | 22,8% | 1,4% |
5. | «Ромашка» (5-й рік життя) | 17 | 15 | 26,6% | 58,6% | 14,8% | 0 |
6. | «Бджілки» (5-й рік життя) | 17 | 16 | 21,2% | 41,2% | 32,2% | 4,8% |
7. | «Капітошки» (6-й рік життя) | 20 | 20 | 58% | 28% | 14% | 0 |
8. | «Дзвіночки» (6-й рік життя) | 20 | 18 | 25% | 60% | 15% | 0 |
9. | «Непосидьки» (6-й рік життя) | 12 | 11 | 7,2% | 23,8% | 69,6% | 0 |
Всього: | 143 | 130 | 17% | 45% | 34% | 4% |
Результати моніторингу засвідчили, що найкращі показники мають вихованці груп: «Дзвіночки» (вихователі Оксана Заярна, Наталія Пилипенко), «Капітошки» (вихователі Ольга Дмитрієва, Маргарита Царенко), «Розумасики» (вихователі Катерина Пасічна, Оксана Осипенко), «Ромашка» (вихователі Лариса Демирчан, Наталія Мозольова), «Бджілки» (вихователь Ірина Забловська).
Найнижчі показники в групі: «Сонечко» (вихователі Тетяна Бухановська, Оксана Осипенко), інші групи - на достатньому рівні.
Освітня робота в групах закладу здійснювалась відповідно до Базового компоненту дошкільної освіти та програми виховання і навчання "Дитина". Вихователі груп в повній мірі були забезпечені необхідною методичною літературою для успішної реалізації освітніх завдань.
Відмічається результативна корекційна робота вчителя-логопеда Анни Троєкурової та вихователя Віри Козловської в групі дітей з вадами мовлення «Непосидьки» по виправленню звуковимови та розвитку мовлення у дітей.
Під час обстеження виявлено, що діти старшого дошкільного віку проявляють інтерес до навчання, майже всі легко йдуть на контакт, комунікабельні, легко вступають у відносини з однолітками та дорослими людьми і вільно почувають себе у цьому товаристві. У дітей на достатньому спостерігається сформована життєва компетентність до навчання в школі. Це виражається у серйозному ставленні до навчальної діяльності та вчителя. Діти-випускники мають потенційні можливості в розвитку пізнавальних інтересів, сформованості навичок навчальної діяльності. Більшість вихованців мають достатній рівень саморегуляції і самостійності, уміють слухати і виконувати вказівки дорослого, контролювати себе, оцінювати свою поведінку.
Проте в групі «Сонечко» (вихователі Тетяна Бухановська, Оксана Осипенко) більшість дітей мають затримку мовленнєвого розвитку, що заважає засвоєнню навчального матеріалу, спілкуванню з однолітками. Діти потребують додаткових індивідуальних занять та диференційованого підходу у навчанні та вихованні. З такими дітьми психолог проводить корекційно-розвиткові заняття.
В молодших групах вихователі недостатньо приділяють увагу розвитку мовлення дітей, Доцільно посилити роботу по накопиченню словникового запасу дітей, використовувати різні наочні посібники, ігри, вправи не тільки в освітній діяльності, а протягом дня для покращення роботи з даного питання.
В середніх групах доцільно посилити роботу щодо розвитку пізнавальної активності дітей через застосування експериментів, дослідів, створення спеціальних умов для самостійного пошуку відповідей на власні запитання, спонукання дітей до пізнання об’єктів за допомогою дотику, руху, слуху, нюху, смаку, зору.
В старших групах посилити роботу щодо формування активного діяльнісного ставлення до суспільного довкілля, бажання брати участь у спільній діяльності з дітьми та дорослими, вміння знаходити спільну мову, виходити із суперечливих ситуацій, по формуванню основ патріотичних почуттів громадської свідомості.
Педагоги закладу забезпечують цілісність педагогічного процесу та сприяють у дотриманні правових, санітарно-гігієнічних, естетичних умов освітнього простору, які позитивно впливають на дітей і батьків.
проте діти продовжують в більшій мірі спілкуватися між собою російською мовою. А невпевненість окремих дітей при визначенні зайвих предметів під час узугульнення, свідчить про недостатню роботу вихователів з організації освітньої діяльності на узагальнюючих етапах за темою дня та блоку.
На підставі вище наведеного та з метою вдосконалення освітньої роботи з дошкільниками, пропоную:
Вихователям груп:
• Взяти до відома результати моніторингу рівня сформованості компетенцій дошкільників за освітньою програмою від 2 до 7 років «Дитина».
• Контролавати активне мовлення дітей, спонукати до спілкування українською мовою
• Продовжувати активізувати пізнавальні процеси засобами розвивальних ігор у дітей, які потребують підсиленої педагогічної уваги на предмет готовності до навчання у школі.
• При організації освітньо-виховної роботи з дітьми застосовувати проблемні ситуації, творчі завдання, пошуково-дослідницьку діяльність, інтерактивні форми взаємодії з дорослими і дітьми
• Впроваджувати в практичну діяльність нетрадиційні та інноваційня технології (едьтейнмент, сторітеллінг, коректурні таблиці,схеми-моделі. конструктори ЛЄГО)
• Більше використовувати в роботі з дітьми довготривалих спостережень та проектних технологій, екскурсій.
• Продовжувати поповнювати розвивальне середовище в групах, наповнювати осередки експериментальної діяльності та етнографічні куточки.
Вчителю-логопеду Анні Троєкуровій:
• Продовжувати роботу по формуванню мовлення у дітей-логопатів для успішної підготовки до навчання в школі, індивідуальну роботу з пізнавального та мовленнєвого розвитку з дітьми, які мають середній та низький рівень засвоєння програмних вимог.
• Практичному психологу Оксані Сапегіній:
• Продовжувати розвивально-корекційну роботу з дітьми закладу.
• Вихователю-методисту Світлані Данченконадавати методичну допомогу щодо організації освітньо-виховного процесу та організації життєдіяльності дітей у закладі педагогам через консультації, забезпечення науково-методичною та періодичною літературою, відповідними рекомендаціями з різних розділів програми «Дитина».
Вихователь-методист Світлана Данченко
Інформація
про результати моніторингу рівня сформованості компетенцій дошкільників за освітньою програмою від 2 до 7 років «Дитина» в 2019-2020 навчальному році
Моніторинг рівня сформованості компетенцій дошкільників за освітньою програмою від 2 до 7 років «Дитина» змісту дошкільної освіти в групах дошкільного віку проводився вихователем-методистом С.Данченко за вибірково складеними критеріями і завданнями, вихователями груп: «Сонечко» (4-й рік життя), «Рукавичка» (4-й рік життя), «Капітошки» (4-й рік життя), «Промінчики» (5-й рік життя), «Розумасики» (5-й рік життя), «Ромашка» (6-й рік життя), «Бджілки» (6-й рік життя), «Непосидьки» (6-й рік життя).
В ході психолого-педагогічного обстеження на кінець 2019-2020 навчального року було охоплено 130 дітей, що склало 60 відсотків. В ході діагностики використовувались здебільшого індівідуальні форми роботи з дошкільниками, частково застосовувались фронтальні форми роботи. Методом спостереження за різноманітною діяльністю дітей, індивідуальних бесід з ними, аналізу продуктів і результатів діяльності, діагностичних індивідуальних завдань, визначався рівень засвоєння дітьми програмних вимог. Зведені результати свідчать про наступне:
№ з/п | Вікова група | Всього дітей | Всього обстежено | Кількість дітей з високим рівнем з числа обстежених | Кількість дітей з достатнім рівнем з числа обстежених | Кількість дітей з середнім рівнем з числа обстежених | Кількість дітей на рівні формуванн я з числа обстежених |
1. | «Сонечко» (4-й рік життя) | 13 | 12 | 0 | 35% | 65% | 0 |
2. | «Рукавичка» (4-й рік життя) | 12 | 11 | 38% | 52% | 10% | 0 |
3. | «Капітошки»(4-й рік життя) | 11 | 10 | 54% | 46% | 0 | 0 |
4. | «Промінчики» (5-й рік життя) | 13 | 13 | 29% | 50% | 15% | 6% |
5. | «Розумасики» (5-й рік життя) | 15 | 14 | 22% | 52% | 23% | 3% |
6. | «Бджілки» (6-й рік життя) | 16 | 14 | 31% | 31% | 38% | 0 |
7. | «Ромашки» (6-й рік життя) | 15 | 14 | 33% | 55% | 12% | 0 |
8. | «Непосидьки» (6-й рік життя) | 13 | 13 | 21% | 49% | 30% | 0 |
Всього: | 108 | 101 | 28,5% | 39,7% | 24,1% | 1,1% |
Результати моніторингу засвідчили, що найкращі показники мають вихованці груп: «Рукавичка» (вихователі М.Царенко, В.Васильковська), «Розумасики» (вихователі К.Пасічна, О.Осипенко), «Ромашка» (вихователь Л.Демирчан), «Бджілки» (вихователі І.Забловська, В.Васильковська). Інші групи - на достатньому рівні.
Освітня робота в групах закладу здійснювалась відповідно до Базового компоненту дошкільної освіти та програми від двох до семи років "Дитина". Вихователі груп в повній мірі були забезпечені необхідною методичною літературою для успішної реалізації освітніх завдань.
Відмічається результативна корекційна робота вчителя-логопеда Анни Троєкурової та вихователя Віри Козловської в групі дітей з вадами мовлення «Непосидьки» по виправленню звуковимови та розвитку мовлення у дітей.
Під час обстеження виявлено, що діти старшого дошкільного віку проявляють інтерес до навчання, майже всі легко йдуть на контакт, комунікабельні, легко вступають у відносини з однолітками та дорослими людьми і вільно почувають себе у цьому товаристві. У дітей на достатньому рівні спостерігається сформована життєва компетентність до навчання в школі. Це виражається у серйозному ставленні до навчальної діяльності та вчителя. Діти-випускники мають потенційні можливості в розвитку пізнавальних інтересів, сформованості навичок навчальної діяльності. Більшість вихованців мають достатній рівень саморегуляції і самостійності, уміють слухати і виконувати вказівки дорослого, контролювати себе, оцінювати свою поведінку.
В молодших групах вихователі недостатньо приділяють увагу розвитку мовлення дітей, Доцільно посилити роботу по накопиченню словникового запасу дітей, використовувати різні наочні посібники, ігри, вправи не тільки в освітній діяльності, а протягом дня для покращення роботи з даного питання. Вихователям посилити роботу з батьками, надавати консультації та рекомендації.
В середніх групах доцільно посилити роботу щодо розвитку пізнавальної активності дітей через застосування експериментів, дослідів, створення спеціальних умов для самостійного пошуку відповідей на власні запитання, спонукання дітей до пізнання об’єктів за допомогою дотику, руху, слуху, нюху, смаку, зору.
В старших групах посилити роботу щодо формування активного діяльнісного ставлення до суспільного довкілля, формування суспільно доцільної поведінки, бажання брати участь у спільній діяльності з дітьми та дорослими, вміння знаходити спільну мову, виходити із суперечливих ситуацій, по формуванню основ патріотичних почуттів громадської свідомості.
Педагогам необхідно перебудовувати освітню діяльність, перетворюючи її на партнерську взаємодію дорослого і дитини.
Педагоги закладу забезпечують цілісність педагогічного процесу та сприяють у дотриманні правових, санітарно-гігієнічних, естетичних умов освітнього простору, які позитивно впливають на дітей і батьків.
проте діти продовжують в більшій мірі спілкуватися між собою російською мовою. А невпевненість окремих дітей при визначенні зайвих предметів під час узугульнення, свідчить про недостатню роботу вихователів з організації освітньої діяльності на узагальнюючих етапах за темою дня та блоку.
На підставі вище наведеного та з метою вдосконалення освітньої роботи з дошкільниками, пропоную:
Вихователям груп:
• Взяти до відома результати моніторингу рівня сформованості компетенцій дошкільників за освітньою програмою від 2 до 7 років «Дитина».
• Перебудовувати освітній процес з опосередкованого навчання на партнерську взаємодію спільної діяльності дитини і дорослого.
• Контролювати активне мовлення дітей, спонукати до спілкування українською мовою
• Продовжувати активізувати пізнавальні процеси засобами розвивальних ігор у дітей, які потребують підсиленої педагогічної уваги на предмет готовності до навчання у школі.
• При організації освітньо-виховної роботи з дітьми застосовувати ігрові та проблемні ситуації, творчі завдання, пошуково-дослідницьку діяльність,проектну діяльність, інтерактивні форми взаємодії з дорослими і дітьми
• Впроваджувати в практичну діяльність нетрадиційні та інноваційня технології (едьтейнмент, сторітеллінг, коректурні та інтелектуальні таблиці, схеми-моделі, дослідницьку діяльність, конструктори ЛЄГО)
• Більше використовувати в роботі з дітьми довготривалих спостережень та проектних технологій, екскурсій.
• Забезпечувати плідну співпрацю з дітьми та батьками на засадах взаємної довіри і поваги.
• Продовжувати поповнювати розвивальне середовище в групах, наповнювати осередки експериментальної діяльності та етнографічні куточки.
• Використовувати у роботі інформаційно-комунікативні та комунікативні технології.
Вчителю-логопеду А.Троєкуровій:
• Продовжувати роботу по формуванню мовлення у дітей з вадами мовлення для успішної підготовки до навчання в школі, проводити індивідуальну роботу з пізнавального та мовленнєвого розвитку з дітьми, які мають середній та низький рівень засвоєння програмних вимог.
• Практичному психологу О.Сапегіній:
• Продовжувати розвивально-корекційну роботу з дітьми закладу.
• Вихователю-методисту С.Данченко надавати методичну допомогу щодо організації освітньо-виховного процесу та організації життєдіяльності дітей у закладі педагогам через консультації, забезпечення науково-методичною та періодичною літературою, відповідними рекомендаціями з різних розділів програми «Дитина».
Інформація
про результати атестації робочих місць Шосткинського закладу дошкільної освіти №10 управління освіти Шосткинської міської ради
(додаток до наказу від 02.09.2020№ 66-ОД «Про атестацію робочих місцьв закладі»)
На виконання плану роботи та для забезпечення належних умов для організації освітньо-виховного процесу, підпорядкування розвивального середовища інтересам дітей і створення умов для розвитку дітей раннього, молодшого і старшого дошкільного віку відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 11.09.2002 № 509 "Про затвердження Типового переліку обов’язкового обладнання навчально-наочних посібників та іграшок у дошкільних навчальних закладах", та методичних рекомендацій від 18.07.2008 № 1/9-470 "Підбір і використання іграшок для дітей дошкільного віку в дошкільних навчальних закладах" комісією у складі:
1. Пирогова А.М. – директор ЗДО №10, голова комісії;
Члнни комісії:
2. Данченко С.І. – вихователь-методист,
3. Сапегіна О.П. – практичний психолог, голови ПК,
4. Денисюк Н.А. – завгосп,
5. Козловська В.В. – вихователь,
6. Свербейкина Н.М. - старша сестра медична,
7. Пурис Л.М. – кастелянка,
з 21.09.20 по 25.09.20 було проведено атестацію робочих місць. Атестація робочих місць відбувалась у 2 етапи:
- аналіз документації;
- огляд стану групових приміщень.
Попередньо працівники груп отримали підготовлені анкети атестації робочих місць, де визначені параметри перевірки готовності груп до нового навчального року відповідно віку дітей, насичення розвиваючих осередків груп. Оглядом та оцінкою були охоплені музична зала (музичні керівники Василенко Т.Є., Ярмоленко Ю.О.), кабінет вчителя-логопеда Троєкурової А.С. і практичного психолога Сапегіної О.П. 10 вікових груп:
№ з/п | Назва групи | Вік дітей | Вихователі | Помічник вихователя |
1. | Зернятка | Ранній вік | Науменко О.В., Васильковська В.Ф. | Неруш С.В. |
2. | Капітошки (інклюзивна) | середній дошкільний вік (5 рік життя) | Дмитрієва О.І., | Сергієнко В.М. |
3. | Сонечко | середній дошкільний вік (5 рік життя) | Бухановська Т.В., Осипенко О.В. | Холявко Н.І. |
4. | Непосидьки (з вадами мови) | Старший дошкільний вік (6 рік життя) | Морозова О.С., Козловська В.В. | Колода М.І. |
5. | Бджілки | молодший дошкільний вік (4 рік життя) | Забловська І.В. | Сюріна Н.М. |
6. | Дзвіночки | молодший дошкільний вік (4 рік життя) | Заярна О.П., Картель Т.М. | Литвиненко Х.М. |
7. | Рукавичка(з вивченням англійської мови) | середній дошкільний вік (5 рік життя) | Царенко М.П., Васильковська В.Ф. | Мартинова Т.М. |
8. | Промінчики (інклюзивна група) | старший дошкільний вік (6 рік життя) | Матвієнко Н.В., Пилипенко Н.В. | Кожедуб С.А. |
9. | Ромашка | молодший дошкільний вік (4 рік життя) | Демирчан Л.О., Картель Т.М. | Зубенко Н.М. |
10. | Розумасики | старший дошкільний вік (6 рік життя) | Пасічна К.О., Осипенко О.В. | Неруш Д.М. |
Аналіз самооцінки педагогів та реальної підготовки колективу до атестації робочих місць показав, що в цілому педагогічний колектив та обслуговуючий персонал спільно з батьками провели роботу в групових приміщеннях та кабінетах.
Наповнення осередків (центрів) здійснюється відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 11.09.2002 № 509 "Про затвердження Типового переліку обов’язкового обладнання навчально-наочних посібників та іграшок у дошкільних навчальних закладах", та методичних рекомендацій від 18.07.2008 № 1/9-470 "Підбір і використання іграшок для дітей дошкільного віку в дошкільних навчальних закладах".
До нового навчального року в оснащенні групових приміщень відбулися зміни:
§ В групі «Зернятка»
§ виготовлено: лепбук, роздатковий матеріал для сенсорного розвитку. Придбано: іграшковий куточок, дидактичні ігри, розвивальні ігри для дітей 3-х років, кубики різної величини, конструктор, пірамідки.
§ В групі «Бджілки» обладнано: куточки «Усамітнення», «Емоції». Придбано: лепбук, дидактичні ігри.
§ В групі «Дзвіночки» виготовлено: куточок емоцій, лепбук, дидактичні ігри. Придбано: нові книжки в «Бібліотеці», іграшки, кубики-конструктор, настільно-друковані ігри.
§ В групі «Непосидьки» виготовлено: лепбуки, набори роздаткових матеріалів для кожної дитини. Обладнано: куточок сюжетно-творчої діяльності, куточок для розвитку дрібної моторики. Придбано: 3 великі конструктори «LEGO Duplo», набори для конструювання.
§ В групі «Ромашка» виготовлено: лепбуки, дидактичні ігри, матеріал для прикрашення групи в різні пори року: дидактичний матеріал для використання на заняттях. Обладнано: куточок для самостійної художньої діяльності та куточок книги, групову кімнату столами та стільчиками. Придбано: методичну літературу за віком та настільно-друковані ігри.
§ В групі «Промінчики» виготовлено: дидактичні та розвивальні ігри.
§ В групі «Сонечко» виготовлено: лепбуки, дидактичні та розвивальні ігри. Придбано: іграшки, художню літературу.
§ В групі «Розумасики» виготовлено: лепбуки, демонстраційний та роздатковий матеріал для занять з математики. Обладнано: куточок сенсорного виховання. Придбано: конструктор Лєго, іграшки.
§ В групі «Капітошки» виготовлено: лепбук, зразки для роботи гуртка «Паперові фантазії». Обладнано: міні-кабінет, куточок усамітнення. Придбано: дидактичні і настільні ігри, книжки на різну тематику.
§ В групі «Рукавичка» виготовлено: лепбуки, куточок для вивчення англійської мови та інформація для вивчення англійської мови у батьківському куточку. Обладнано: куточок для батьків, поповнено тематичними книжками для занять з англійської мови. Придбано: дидактичні посібники, настільно-друковані, дидактичні ігри.
§ В кабінеті вчителя-логопеда та практичного психолога виготовлено: дидактичні ігри: для роботи з дітьми-логопатами. Обладнано: куточок для розвитку дрібної моторики руки. Придбано: методичну літературу «Мовленнєва картка з картинками», «Виправлення вад мовлення» А.Я. Малярчук, «Маленьким щебетунчикам» (логопедичні завдання для занять з дітьми 5-6 років), альбом з розвитку мовлення, В.С. Володіна «Мовленнєвий розвиток старших дошкільнят, наочний матеріал; прищіпки для гри «Метелики», 2 м’ячі для розвитку дрібної моторики руки.
§ В кабінеті музичних керівників: лепбук,виготовлено прикраси для проведення свят та розваг.
§ Під час атестації робочих місць, вихователі презентували розвивальне середовище груп, обладнання за освітніми лініями, демонстрували та акцентували увагу членів атестаційної комісії на оновленому обладнанні, нових дидактичних посібниках, тематичних теках методичних розробок за освітніми лініями, нових елементах в оформленні та декору групових приміщень, роздягалень тощо.
Найкраще презентували свої групи вихователі: Морозова О.С., Козловська В.В., Науменко О.В., Пасічна К.О., Демирчан Л.О., Заярна О.П., Царенко М.П.
В кожній віковій групі оновлено етнографічні осередки. Найкращими виявились в групах «Ромашка», «Непосидьки», «Рукавичка».
В кожній віковій групі насичені Осередки навчальної діяльності: збагачені атрибутами, які спрямовані на розвиток у дітей пізнавальних та психічних процесів, в наявності сучасний демонстраційний та роздатковий матеріал виробників спеціалізованих посібників, книги, картини, роздаткові схеми для математики та грамоти.
З метою формування елементарних математичних уявлень, осередки забезпечені матеріалами по ознайомленню з цифрами, числовими множинами, просторовими, часовими поняттями, поняттями розміру і об’єму. У групах в достатній кількості є: різноманітні розмальовки, парні картки, площинні лабіринти, схематичні годинники, стрічки, смужки різної довжини і ширини, умовні мірки, різні ємності, предмети для вимірювання об’єму і ваги тощо,наявні матеріали для навчання дітей елементів грамоти та письма: зображення букв, моделі речень, алфавіт, магнітні абетки, таблиці, схеми, тощо. В групах дітей 5 року життя та 6 року життя є зошити на кожну дитину, які рекомендовані Міністерством освіти та науки України для підготовки руки дітей до письма.
В Природознавчих осередках відсутні мешканці як такі: папуги, канарки, хом’яки, тощо, крім групи «Непосидьки» (черепаха).
У природознавчому осередку розміщені календарі природи (погоди), де діти відмічають погодні зміни, пору року тощо. У всіх групах це сучасні календарі виробничого ґатунку.
Етнографічні осередки – представлені українською національною символікою виробничого ґатунку, доповнені ляльками в національному вбранні, вишитими рушниками, портретами Т.Шевченка, Л.Українки, традиційними українськими іграшками, витворами декоративно-вжиткового мистецтва, дидактичними іграми, але їх потрібно доповнити ілюстраціями з історією рідного міста тощо.
В поточному навчальному році були оновлені куточки для батьків.
В групах дітей старшого дошкільного віку: «Розумасики», «Промінчики» поки що відсутні інформаційні стенди для батьків «Портрет дошкільника напередодні шкільного життя».
В спортивній залі здійснено ревізію обладнання та ігрових атрибутів, зала підготовлена для проведення фізкультурно-оздоровчої роботи.
Актуальною залишається робота щодо подальшого поповнення спортивних осередків, зокрема визначеною кількістю м'ячів різних розмірів (див. визначені параметри насичення осередків груп), масажними доріжками, скакалками, хусточками, стрічками, шнурами, прапорцями, кубиками пластмасовими, індивідуальними килимками тощо.
Вихователям середніх та старших груп рекомендовано дообладнати комп’ютерні куточки.
Окремо за віком дітей слід звернути увагу на придбання чи поповнення:
· Для дітей раннього віку – придбання іграшок для розвитку дихання, поповнення ігрового осередку за визначеними параметрами, озвучених іграшок, ігрового обладнання для сюжетно-рольових ігор.
· Для дітей молодшого дошкільного віку - ігрового обладнання для сюжетно-рольових ігор, настільно-друкованих ігор сенсорного спрямування, дрібної моторики та пізнавальних психічних процесів, насичення до театралізованих ігор відповідно визначених параметрів.
· Для дітей старшого дошкільного віку - ігрового обладнання для сюжетно-рольових ігор, натільно-друкованих ігор з розвитку дрібної моторики, логічного мислення та пізнавальних психічних процесів, ігор математичного, економічного, природничого змісту, ігрових тематичних макетів, насичення до театралізованих ігор відповідно визначених параметрів.
ВИСНОВКИ
Педагоги закладу забезпечують цілісність педагогічного процесу та сприяють у дотриманні правових, санітарно-гігієнічних, естетичних умов освітнього простору, які позитивно впливають на дітей, батьків.
У всіх групах створений позитивний психологічний клімат між усіма учасниками освітнього процесу. Відзначається доцільністю створений розвивальний простір, що дає можливість дітям почуватися комфортно в дошкільному закладі. Значної уваги педагогами надається позитивно-емоційному навантаженню в усіх осередках групи.
Вихователі, враховуючи вік дітей, самостійно обирають наповнення, розміщення, способи використання, комфорт і безпеку розвивального середовища.
Розвивальний простір у дошкільних навчальних закладах створений відповідно до смаків і настрою.
РЕКОМЕНДАЦІЇ
На підставі зазначеного вище пропонується:
1. Відзначити якісну підготовку до нового навчального року вихователів: Козловської В.В., Демирчан Л.О., Морозової О.І., Науменко О.В., Пасічної К.О., Заярної О.П., помічників вихователів: Холявко Н.І., Зубенко Н.М., Колоди М.І., Неруш Д.М.
2. Вихователям всіх груп:
2.1. До 30.10.20 р. ще раз переглянути наповнюваність ігрових осередків у відповідності до визначених параметрів та скласти план заходів по наповнюваності ігрових осередків ігровими атрибутами відповідно до орієнтовних пропозицій щодо насичення та за вимогами програми розвитку дітей від 2-х до 7 років «Дитина»
2.2. До 09.10.20 – інформацію для дітей та батьків викладати на сайті ЗДО.
2.3. До 02.11.20 р. – здійснити ревізію виносних іграшок на вулицю (оновити, поповнити), естетично оформити місце зберігання виносних іграшок.
2.5. Продовжити роботу:
· по систематизації інформаційних та практичних матеріалів в тематичні теки за пріоритетним напрямком роботи груп, за інноваційними технологіями, що впроваджуються в роботу та освітніми лініями БКДО;
· по обладнанню куточків усамітнення;
· по поповненню інвентарем та обладнанням природознавчих осередків щодо організації господарсько-побутової праці та праці в природі.
· сезонними об’єктами природи для довготривалих спостережень.
· по наповненню етнографічних осередків відповідно до програмних вимог та з метою формування у старших дошкільників уявлення про інші нації, народи, етнічні меншини, які мешкають у різних країнах, виховання толерантного ставлення до інших культур і традицій,розмістити в етнографічних осередках ляльок у національному вбранні; доповнити книгами, ілюстраціями, з історією рідного міста.
2.6. Вихователям груп дітей старшого дошкільного віку до 13.11.20 р. оформити для батьків інформаційні стенди «Портрет дошкільника напередодні шкільного життя».
3. Музичному керівнику Василенко Т.Є., Ярмоленко Ю.О. до 13.11.20 р. оформити інформаційні стенди для батьків, викласти інформацію на сайті ЗДО щодо порад з естетичного чи музичного розвитку дітей.
4. Помічникам вихователів груп:
4.1. До 09.10.20. оновити маркування спецодягу, посуду, інвентаря.
5. Старшій сестрі медичній Свербейкиній Н.М. до 09.10.20. повторно перевірити санітарний стан приміщень в групах, де були зауваження.
Інформація
про результати моніторингу рівня сформованості компетенцій дошкільників за освітньою програмою від 2 до 7 років «Дитина» в 2020-2021 навчальному році
Моніторинг рівня сформованості компетенцій дошкільників за освітньою програмою від 2 до 7 років «Дитина» (оновленої) змісту дошкільної освіти в групах дошкільного віку проводився вихователем-методистом С.Данченко за вибірково складеними критеріями і завданнями, вихователями груп: «Сонечко» (5-й рік життя), «Рукавичка» (5-й рік життя), «Капітошки» (5-й рік життя), «Промінчики» (6-й рік життя), «Розумасики» (6-й рік життя), «Ромашка» (4-й рік життя), «Дзвіночки» (4-й рік життя) «Непосидьки» (6-й рік життя).
В ході психолого-педагогічного обстеження на кінець 2020-2021 навчального року було охоплено 93 дитини, що склало відсотків. В ході діагностики використовувались індівідуальні форми роботи з дошкільниками, частково застосовувались фронтальні форми роботи. Методом спостереження за різноманітною діяльністю дітей, індивідуальних бесід з ними, аналізу продуктів і результатів діяльності, діагностичних індивідуальних завдань, визначався рівень засвоєння дітьми програмних вимог. Зведені результати свідчать про наступне:
№ з/п | Вікова група | Всього дітей | Всього обстежено | Кількість дітей з високим рівнем з числа обстежених | Кількість дітей з достатнім рівнем з числа обстежених | Кількість дітей з середнім рівнем з числа обстежених | Кількість дітей на рівні формуванн я з числа обстежених |
1. | «Сонечко» (5-й рік життя) | 13 | 12 | 22% | 43% | 33% | 2% |
2. | «Рукавичка» 5-й рік життя) | 18 | 13 | 14% | 45% | 34% | 5% |
3. | «Капітошки»(5-й рік життя) | 12 | 9 | 33% | 38% | 29% | 0 |
4. | «Промінчики» (6-й рік життя) | 14 | 10 | 32% | 52% | 16% | 0 |
5. | «Розумасики» (6-й рік життя) | 15 | 13 | 37% | 46% | 17% | 0 |
6. | «Дзвіночки» (4-й рік життя) | 15 | 11 | 16% | 31% | 43% | 10% |
7. | «Ромашки» (4-й рік життя) | 14 | 13 | 14% | 49% | 37% | 0 |
8. | «Непосидьки» (6-й рік життя) | 14 | 12 | 22% | 43% | 35% | 0 |
Всього: | 108 | 101 | 28,5% | 39,7% | 24,1% | 1,1% |
Результати моніторингу засвідчили, що найкращі показники мають вихованці груп: «Ромашка» (вихователі Л.Демирчан), «Розумасики» (вихователі К.Пасічна, О.Осипенко), «Капітошки» (вихователь О.Дмитрієва), «Промінчики» (вихователі Н.Матвієнко, Н.Пилипенко), «Непосидьки» (вихователь О.Морозова). Інші групи - на достатньому рівні.
Освітня робота в групах закладу здійснювалась відповідно до Базового компоненту дошкільної освіти( (нова редакція) та програми від двох до семи років "Дитина"(оновленої). Вихователі груп в повній мірі були забезпечені необхідною методичною та навчальною літературою для успішної реалізації освітніх завдань.
Відмічається результативна корекційна робота вчителя-логопеда Катерини Шевель та вихователя Ольги Морозової в групі дітей з вадами мовлення «Непосидьки» по виправленню звуковимови та розвитку мовлення у дітей.
Під час обстеження виявлено, що діти старшого дошкільного віку проявляють інтерес до навчання, майже всі легко йдуть на контакт, комунікабельні, легко вступають у відносини з однолітками та дорослими людьми і вільно почувають себе у цьому товаристві. У дітей на достатньому рівні спостерігається сформована життєва компетентність до навчання в школі. Це виражається у серйозному ставленні до навчальної діяльності та вчителя. Діти-випускники мають потенційні можливості в розвитку пізнавальних інтересів, сформованості навичок навчальної діяльності. Більшість вихованців мають достатній рівень саморегуляції і самостійності, уміють слухати і виконувати вказівки дорослого, контролювати себе, оцінювати свою поведінку.
В молодших групах вихователі недостатньо приділяють увагу розвитку мовлення дітей, Доцільно посилити роботу по накопиченню словникового запасу дітей, використовувати різні наочні посібники, ігри, вправи не тільки в освітній діяльності, а протягом дня для покращення роботи з даного питання. Вихователям посилити роботу з батьками, надавати консультації та рекомендації.
В середніх групах доцільно посилити роботу щодо розвитку пізнавальної активності дітей через застосування експериментів, дослідів, створення спеціальних умов для самостійного пошуку відповідей на власні запитання, спонукання дітей до пізнання об’єктів за допомогою дотику, руху, слуху, нюху, смаку, зору.
В старших групах посилити роботу щодо формування активного діяльнісного ставлення до суспільного довкілля, формування суспільно доцільної поведінки, бажання брати участь у спільній діяльності з дітьми та дорослими, вміння знаходити спільну мову, виходити із суперечливих ситуацій, по формуванню основ патріотичних почуттів громадської свідомості.
Педагогам необхідно перебудовувати освітню діяльність, перетворюючи її на партнерську взаємодію дорослого і дитини.
Педагоги закладу забезпечують цілісність педагогічного процесу та сприяють у дотриманні правових, санітарно-гігієнічних, естетичних умов освітнього простору, які позитивно впливають на дітей і батьків.
проте діти продовжують в більшій мірі спілкуватися між собою російською мовою. А невпевненість окремих дітей при визначенні зайвих предметів під час узугульнення, свідчить про недостатню роботу вихователів з організації освітньої діяльності на узагальнюючих етапах за темою дня та блоку.
На підставі вище наведеного та з метою вдосконалення освітньої роботи з дошкільниками, пропоную:
Вихователям груп:
• Взяти до відома результати моніторингу рівня сформованості компетенцій дошкільників за освітньою програмою від 2 до 7 років «Дитина».
• Перебудовувати освітній процес з опосередкованого навчання на партнерську взаємодію спільної діяльності дитини і дорослого.
• Контролювати активне мовлення дітей, спонукати до спілкування українською мовою
• Продовжувати активізувати пізнавальні процеси засобами розвивальних ігор у дітей, які потребують підсиленої педагогічної уваги на предмет готовності до навчання у школі.
• При організації освітньої роботи з дітьми застосовувати ігрові та проблемні ситуації, творчі завдання, пошуково-дослідницьку діяльність, проектну діяльність, інтерактивні форми взаємодії з дорослими і дітьми
• Впроваджувати в практичну діяльність нетрадиційні та інноваційня технології (едьютейнмент, сторітеллінг, мнемотаблиці, коректурні та інтелектуальні таблиці, схеми-моделі, дослідницьку та експериментальну діяльність, конструктори ЛЄГО, ІКТ)
• Більше використовувати в роботі з дітьми довготривалих спостережень та проектних технологій, екскурсій.
• Забезпечувати плідну співпрацю з дітьми та батьками на засадах взаємної довіри і поваги з використанням онлайн спілкування.
• Продовжувати поповнювати освітнє середовище в групах, наповнювати осередки експериментальної діяльності та етнографічні куточки.
• Використовувати у роботі інформаційно-комунікативні та інноваційні технології.
Вчителю-логопеду К.Шевель:
• Продовжувати роботу по формуванню мовлення у дітей з вадами мовлення для успішної підготовки до навчання в школі, проводити індивідуальну роботу з пізнавального та мовленнєвого розвитку з дітьми, які мають середній та низький рівень засвоєння програмних вимог.
• Практичному психологу О.Сапегіній:
• Продовжувати розвивально-корекційну роботу з дітьми закладу.
• Вихователю-методисту С.Данченконадавати методичну допомогу щодо організації освітнього процесу та організації життєдіяльності дітей у закладі педагогам через консультації, забезпечення науково-методичною та періодичною літературою, відповідними рекомендаціями з різних розділів програми «Дитина» (оновленої).
Вихователь-методист ЗДО №10 С. Данченко
Коментарi