Вихователі дошкільних закладів повинні підібрати такі форми роботи з батьками, які сприяли б формуванню у них відповідальності, бажання брати активну участь у процесі емоційного, інтелектуального та вольового життя дитини. Спільними зусиллями треба сформувати у дітей почуття радості від очікування вступу до школи, зміни статусу, задоволення від подолання перших труднощів.

Традиційною формою роботи з батьками вважають батьківські збори. Але в системі впровадження та реалізації наступності між дошкільною та початковою ланкою освіти така форма не завжди виправдовує себе. Усе залежить від вибору змісту та методів роботи з батьками. Нині доречніше й ефективніше використовувати такі форми роботи, як:

  • час спілкування,
  • дискусійний клуб,
  • бесіда,
  • круглий стіл,
  • групова дискусія,
  • збори-студія
  • запитуйте-відповімо,
  • ділова гра,
  • педагогічний консиліум тощо.

Практика свідчить, шо спілкування з батьками саме у такий спосіб допомагає розвинути їхні педагогічні уміння.

Під час проведення таких заходів вихователі активно залучають кожного із батьків до спільної діяльності з обговорення різноманітних проблем, які виникають при підготовці дитини до школи. Це сприяє переосмисленню особистих поглядів батьків на проблеми розвитку, виховання, навчання, соціалізації дитини та формує педагогічну рефлексію у батьків. При цьому вони мають змогу порівняти власну позицію з думками інших.

Підготовка дітей до навчання у школі буде ефективнішою у процесі організації та проведення серії ігор «Скоро до школи». Зміст їх допоможе дітям краще увійти у світ шкільного життя, отримати новий статус школяра, сформує зацікавленість та бажання навчатися у школі, власну систему цінностей та осо-бистісних смислів.

Корисною для дітей є гра «Склади портфель». Вона допоможе закріпити знання про те, що потрібно першокласнику для навчання у школі. Також гра сформує такі необхідні школяру якості, як: зібраність, акуратність, стриманість, вміння доводити роботу до кінця, наполегливість та цілеспрямованість. При цьому ігровим завданням є зібрати портфель першокласника, а ігровими діями — змагання за умовою: хто швидше збере у портфель усі необхідні речі — той і стане переможцем. Для цього дітям пропонують різноманітні речі: іграшки, посуд, інструменти, серед яких є і навчальне приладдя — зошити, олівці, ручки, підручники, альбоми, пенали, гумки тощо.

В. Сухомлинський вважав, що рік із підготовки дітей до школи потрібен для того, щоб добре пізнати кожну дитину, глибоко вивчити індивідуальні особливості її сприймання, мислення і розумової праці: «Перш ніж дати знання, треба навчити думати, сприймати, спостерігати. Треба також добре знати індивідуальні особливості здоров'я кожного учня — без цього не можна нормально вчити».

Кiлькiсть переглядiв: 1242

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.