Вплив сім'ї на підготовку дитини до школи

Нині наші діти розпочинають навчання у школі з 6-7 років. І якщо в семирічної дитини готовність до школи загалом сформована, то в шестирічок її остаточне завершення триває протягом першого року шкільного навчання. Цьому сприяє відповідний підхід до дітей.

Найважливіше завдання, що стоїть перед системою дошкільного виховання — забезпечення всебічного розвитку дитини і підготовка до школи. Проте, значна кількість дітей попри “паспортний” вік та наявні “шкільні” навички та вміння, відчувають великі складнощі у навчанні. Основною причиною їх неуспіху і те, що вони ще малі “психологічно”, тобто є неготовими до шкільного типу навчання. Сама логіка життя підказує, що необхідно розробляти критерії і екологічні показники психологічної готовності дітей до шкільного навчання, а не орієнтуватися на тільки фізичний чи паспортний вік дітей.

Дослідження дітей до школи розпочато безпосередньо під керівництвом психолога-академіка А. У. Запорожця. Результати роботи неодноразово обговорювали з Д. Б. Ельконіним. Обидва вони широко виборювали збереження дітям дитинства, за максимальне використання можливостей цього вікового етапу, за нормальний перехід від дошкільного до молодшого шкільного возрасту.

Підготовка дітей до школи — завдання багатогранне, яке охоплює всі сфери життя дитини. Психологічна готовність до школи, що складається лише з аспектів, це завдання, щоправда виключно важливе і значне. Проте й усередині цього аспекта виділяють три основних підходи до цієї проблеми.

До першого підходу можна віднести усі дослідження, створені задля формування в дітей дошкільного віку певних умінь і навичків, необхідні для навчання у школі. Такий підхід одержав у педагогіці і психології потужний розвиток у зв'язку з питанням можливості навчання з більш раннього віку.

У дослідженнях цього напряму встановлено, що 5-6 років мають значно вищі інтелектуальні, фізичні і психічні можливості, що дозволяє перенести частину програми першого класу в підготовчу групу дитсадка. Результати переконливо показують, що завдяки соціальній організації освітньо-виховної роботи можна успішно навчати дітей даного віку основам математики, грамоти, і цим помітно поліпшити підготовку до шкільного навчання.

Проблема психологічної готовності дітей до школи не вичерпується формуванням певних знань, умінь, навичок, тобто все, що засвоюється дошкільнятами, зазвичай узгоджується з їх віковими можливостями. Однак саме форма діяльності за такого підходу не є стрижневою для проблеми психологічної готовності.

Кiлькiсть переглядiв: 371

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.